2 Temmuz 2009

The Simpsons

Herkese selam. Bugün sizlere neredeyse herkesin tanıdığı, dünyanın en meşhur ailesi The Simpsons hakkında bilgi vereceğim (: .
İlk olarak ailenin üyeleri hakkında bir şeyler karalayayım. Ailenin babasından başlıyorum..

Homer Simpson
Homer dünyanın en meşhur ailesinin babası olmanın yanında dünyanın en garip babasıdır da bence.Böyle diyorum çünkü daha önce hiç onun gibi birine rastlamamışızdır. Ne bileyim, tüm karakterler değişik fakat Homer çok çok değişik biridir.Fiziğine de bakılarak çok obur biri olduğunu da anlarsınız zaten.
Homer 38 yaşındaymış ve yaklaşık 105 kiloymuş. IQsu bir dönem 105e yükselmiş olsa da normal şartlar altında 55miş. Ben o 'bir dönem 'i hatırlıyorum. Şöyle bir bölümdü ;
Homer küçükken burnunun içine pastel boyaları doldurum onları çıkarmayı çok severmiş. Fakat bir gün bir pastelboyayı o kadar çok derine itmiş ki,boya Homer'ın beynine girmiş. Doktorlar ameliyatla o boyayı çıkarıyorlardı ve ondan sonra Homer çok zeki bir adam oluyordu. Ama onun bu zekasına alışık olmadıkları için tekrar o boyayı Homer'ın beynine itiyorlardı ve o da eski haline dönüyordu.
Belki bölümü benden daha iyi hatırlayanlar vardır, yanlışımın olmadığını düşünüyorum ama varsa da özür dilerim.

Marge Simpson
Marge , anne. Onun hakkında da bilinmedik bir kaç şey yazayım.
Doğum günü 1 Ekimmiş.
Saçlarını yaratıcısı Matt Groening'in annesinin 60'lardaki saç modelinden ve The Bride of Frankenstein'dan almış. Bu saç modelini kullanmasının nedeni tavşan kulaklarını saklamak olduğunu savunuyormuş filmin yaratıcısı.
Marge , Homer'ın aksine gayet anlayışlı biri. Ben hep izlerken bu ikisi bir birini nasıl buldu merak ederim. Bir bölümde bunu anlatıyorlardı. Bir kampta tanışmışlardı yanlış hatırlamıyorsam.

Bart Simpson
Bart ailenin haylaz çocuğu. Her türlü yaramazlık beklenir sanırım ondan (: . Zaten onun yaşındakiler de hep öyle değil midir xP . Her neyse.
Bart'ın diğer ismi Jojo'ymuş. Bart J. Simpson tam ismi.
Yaratıcıları M.G nin saç stili de küçükken Bart'ınki gibiymiş.
Adı İngilizce brat yani yaramaz çocuk anlamından geliyor.
Ve Bart solakmış.

Lisa Simpson
Ailedeki en zeki birey. Bunun yanında sanatçıdır da kendisi (: . Ve yanlış hatırlamıyorsam Lisa Budist xD.
Dizi tarihi boyunca iki kez 8. yaş gününü kutlamış.
Kız kardeşi Maggieyle aynı saçlara sahip, fark etmişsinizdir ikisi birbirlerinin neredeyse aynısı.
En yüksek notu A+++ ve IQsu 156 .

Maggie (:
Kaç yaşında olduğu bilinmiyor :D. 20 senedir bebek kalmak nasıl bir duygudur sormak lazım :P . Ve sadece bir kez konuştu. Lisa's first Word isimli bölümde. O kelime de 'ba-ba' kelimesi olmuş. Elizabeth Taylor seslendirmiş. O saçma gelen iki kelimeyi söylemekiçin 5-6 kayıt yapmışlar ve son kayıt sırasında Taylor sinirlenip 'Canınız Cehenneme' diyerek orayı terk etmiş :) .
Bu arada Maggie Simpson adında 4 çocuk kitabı varmış, Matt Groening tarafından çizilen.

Bu karakterler dışında daha bir sürü kişi var tabii ki. Ama hepsini tek tek yazmak biraz zaman alacak. Bu yüzden başka konular üzerinde durmam daha iyidir (: .

Dizideki bu ailedeki bireylerin isimleri,yaratıcılarının ailesinin isimlerinden geliyor. Sadece Bart'ın ismini değiştirmiş.

The Simpsons Guiness rekorlar kitabına girmiş.En uzun süre devam eden animasyon (: .

Dizideki karakterlerin ten renkleri kanal zamplarken dikkat çeksin diye sarıya boyanmış.

Amerika'da bir çok Springfield varmış (121 tane)fakat bu Springfield hangi eyalette bilinmiyor. Şimdiye kadar telefon kodlarından falan yola çıkılarak neresi olduğu tahmin edilse de bu verilen ip uçları birbirleriyle çeliştikleri için kimse bu Springfeld nerede bilmiyor.

The Simpsons'a bir çok ünlünün konuk olduğunu hepimiz görmüşüzdür. Benim sadece hatırladıklarım ; Paris Hilton,Green Day, The Smashing Pumpkins... Daha çok var fakat ben hatırlayamıyorum.Sayısı dergide yazıyordu sanırım ama şu anda bulamadım ^^

Bart'ın Karatahta'ya yazdığı sözler;
Asla bir Emmy kazanmayacağım.
İkinci filmi yapmak için 20 yıl daha beklemeyeceğim. (Dizinin 20. yılındayız (: )
Ben 32 yaşında bir kadın değilim. (Eheh. Bunu yazmasının sebebi,seslendiricisinin 32 yaşında bir kadın olması :D )
Başkan'dan daha zeki değilim (Bushdan bahsediyor,bir tür mesaj xP)
Asla değerim olan parayı talep etmeyeceğim (Zamanında seslendirenlerin çıkardığı bir grev varmış, bu yazı o sırada yazılmış.)

Ve son olarak ;

Bart: Bundan böyle çalışmayacağım,çalışmak ezikler için.
Homer: Oğlum seninle gurur duyuyorum.Ben bunu fark ettiğimde senden iki kat daha yaşlıydım.

.....
Bilgilerin kaynağı CNBCE dergisidir. The Simpsons hakkında bir şeyler öğrenmek istiyorsanız kesinlikle okumalısınız. Saygılarla st Nixe :PP :)