23 Eylül 2009

Mtv Video Müzik Ödülleri '09


Biraz geç oldu ama ancak yazabildim..
Kısaca o NewYork'ta düzenlenen gece hakkında bilgiler verelim..

İlk ödül En İyi Kadın Sanatçı Videosu dalındaydı. Kazanan Taylor Swift oldu. İzleyenler bilir, ilk ödülün verilişi biraz garip oldu. Kanye West oturduğu yerden kalkarak '' Bu ödülü Beyonce hak ediyor '' gibisinden bir şeyler söyledi ve Taylor hiç bir şey diyemeden yerine geçmişti.
Ben bir kaç yıldır bu tür ödül törenlerini takip eden biri olarak Kanye'nin hareketine şaşırmadım,daha önce de buna benzer bir şey yapmıştı zaten.

Sonra, En iyi Rock Videosu katagorisinde o gece sahne alan Green Day grubu ödül aldı. Bu katagoride gerçekten hak edenin kazandığını düşünüyorum..

Beyonce,Britney Spears gibi adayların yer aldığı En İyi Pop Videosu ödülünü Lady Gaga kazandı. Bahsi geçen video Poker Face'di ve Lady Gaga'nın tüm videoları gibi o da bir numaraydı.

Sırada En iyi Erkek Sanatçı Videosu vardı. Ödülü açıklamak üzere çağıran iki isimden biri, bu katagorideki adayların hepsinin birbirini çok iyi tanıdığını,tıpkı bir aile gibi olduklarını ve ödülün onlar için bir yabancıya gitmeyeceğini söylemeye çalışırken, seyirciler tepki göstermişti. Ben bu tepkiyi adaylardan Kanye West yüzünden alındığını düşünüyorum. Gecenin başında Swift'e yaptığı şaka (!)nın sonucu olarak yani.. Her neyse kazanan T.I oldu.

En İyi Hip-Hop Videosu bölümünde moonmani Eminem ''We Made You'' videosuyla kaptı.

Gecenin en önemli ödülü ,'' Yılın En iyi Yeni Sanatçısı '' ödülünü, Lady Gaga aldı. Bu gece aldığı ikinci ödülüydü bu ve gerçekten çok sevinmişti. Bunu yüz ifadesinden anlayabilirsiniz. Yüz ifadesi demişken,izleyenler bilir, Lady Gaga'nın o gece giydiği kıyafetler hep onun yüzünü kapatıyorlardı ve bu ödülü aldığı zaman Lady Gaga,ödülünü Eminem'e tutması için uzattı ve kıyafetinin başını kapatan kısmını çıkarmıştı.

Ve son olarak '' Yılın Videosu'' ödülünü Beyonce aldı. Beyonce sahneye çıktığında, ilk önce herkese teşekkür etti ve hemen sonra '' Ben ilk defa Destiny's Child'da aday olduğum zaman havalara uçmuştum. Ve şimdi Taylor'ın gelip bu anın tadını çıkarmasını istiyorum'' diyerek Taylor Swift'i sahneye çağırdı ve sözü ona bırakmıştı. Bu bir nevi ondan özürdü bana göre. Ve şunu da söylemeden geçemeyeceğim, Beyonce'nin bu hareketi çok güzeldi..

+++

Bu arada Jay-Z ve Alicia Keys Empire State Of Mind parçasıyla,
Pink Sober'ı ile,
Green Day Eat Jesus Nowhere ile,
Lady Gaga Paparazzi ile,
Beyonce Single Ladies ile
Ve Muse da yeni singleı Uprising ile o gece sahne aldılar.

Alacakaranlık serisinin ikinci filmi Yeni Ay'ın fragmanı ilk defa yayınlandı.
Aynı zamanda törenin açılışı ve kapanışı da Micheal Jackson'ın This is It belgeselinin fragmanıyla yapıldı.
MTV Video Müzikleri '09 Micheal Jackson'a armağan edildi..